Arşiv

  • Mart 2024 (17)
  • Şubat 2024 (19)
  • Ocak 2024 (18)
  • Aralık 2023 (17)
  • Kasım 2023 (14)
  • Ekim 2023 (15)
  • Eylül 2023 (12)
  • Ağustos 2023 (21)
  • Temmuz 2023 (18)
  • Haziran 2023 (13)
  • Mayıs 2023 (9)
  • Nisan 2023 (9)

    Terörizm ve medya: İki ucu keskin kılıç
    Nihat Ali Özcan, Dr. 15 Mart 2016
    Pazar günü Ankara’da gerçekleşen terör saldırısı yine çok sayıda yurttaşımızın hayatına mal oldu. Yeni haftaya şaşkın, üzgün, endişeli ve bir o kadar da öfkeli başladık. Kendince “ulvi” bir amaçla hareket eden terörist ve onu motive edenler hamlelerini duygularımızı şekillendirme üzerine kurdular. Stratejilerin çalışması, başrolünde oynadıkları tiyatronun mümkün olduğunca büyük kitleler tarafından izlenmesine bağlı. Özellikle de siyasi amaçlarının yayılması, yaratılan dehşetin sürekli üretilmesiyle. Aslında, internet ve televizyondaki tekrarlarla ideolojilerini, yarattıkları dehşeti ve vahşeti satmak için basit bir pazarlama tekniği kullanıyorlar. [Devamı]
    Her yerde Uber, Çin’de de Uber
    Güven Sak, Dr. 17 Aralık 2015
    Ben bu aralar Çin’in başkenti Pekin’deyim. Geldiğimden beri etrafta bir Uber muhabbetidir gidiyor. Sanki sürekli bu şirketin adını duyuyorum. Hani şu taksicilerin nefret ettiği, taksiciliğin manasını değiştiren, her otomobil sahibine taksici olabilme imkanı sağlayan, bir kendiliğinden örgütlenme modeli olan Uber. Doğrusu ya, geleneksel bir sektörün bilgi ve iletişim teknolojisi ile nasıl değişebileceğini hepimize öğretti Uber. Üstelik o, artık piyasa değeri Amerikan devi General Motors’u (GM) geçen bir Amerikan şirketi. Evet, Uber’in değeri artık 62,5 milyar dolara ulaştı. GM ise 55,6 milyar dolarda kaldı. Halbuki GM, Uber’den 100 yıl önce kurulmuştu. Uber 2009 doğumlu, GM ise 1908. Artık 21’inci yüzyıl şirketleri 20’nci yüzyıl şirketlerini büyük bir hızla sollamaya başladı. Amerika’da her [Devamı]
    Büyükşehir Belediyeleri İçin Bir İnternet Etkileşim Endeksi
    Emre Koyuncu 15 Aralık 2015
    Türkiye’de bir belediyeye ilk internet alan adı tahsisi üzerinden yaklaşık 19 yıl geçti. İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin internet sitesi adresi olan ibb.gov.tr doğduğunda tarih 11 Mart 1997 idi.[1] Aradan geçen yıllarda internet tek taraflı bilgi sunan elektronik bir ilan panosundan bir yaşam alanına dönüşürken yerel yönetimler de vatandaşlarla kurdukları ilişkileri internet üzerinden yeni etkileşim biçimlerine dönüştürdüler. Özellikle facebook ve twitter gibi sosyal medya mecraları son birkaç yılda yerel yönetim vatandaş ilişkilerini başka bir düzeye yükseltti. Emlak vergisini ödemek, imar durumunu öğrenmek, nikâh tarihi almak, şikâyet bildirmek ve takip etmek gibi internet ortama aktarılan hizmetler, web sitesi üzerinden belediye gündemi ile ilgili bilgi, belge, haber sunmanın yanı sı [Devamı]
    Uber Havalı Ekonomik Sistem: “Paylaşım Ekonomisi”
    16 Ekim 2014
    Uber ve Airbnb hayatımıza ışık hızıyla giren iki yeni nesil şirket. “Uber” Almanca’da aşırı, ekstrem anlamına gelirken “Air” ise hepimizin bildiği gibi limitsiz olarak da yorumlanabilecek gökyüzü, hava demek. Gerçekten de “paylaşım ekonomisi” sistemine öncü olarak faaliyete başlayan, arkalarında büyük yatırım bankaları ve Silikon Vadisi teknoloji şirketleri olan bu iki şirket, ekstrem bir şekilde limit yokmuşçasına büyümelerine devam ediyor. Bakın işte en basitinden, 2009 yılında kurulan, kullanıcıları için mobil uygulama üzerinden taksi ve şoförlü lüks araç çağırmayı kolaylaştıran, arabası ve ehliyeti olan herkesin taksi servisi sağlayabileceği bir platform olan Uber’in bugünkü şirket değeri yaklaşık 17 milyar dolar. Üstelik sadece ön plandaki bu iki şirket yok, başkaları da var: Ev sahip [Devamı]
    Güvensiz veya Balkanlaşmış İnternete Karşı Özgür ve Güvenli İnternet
    02 Eylül 2014
    İnternetin hukuki, toplumsal ve siyasi yönlerinin tartışıldığı uluslararası bir konferans olan İnternet Yönetişim Forumu (Internet Governance Forum – IGF), 1-5 Eylül tarihlerinde İstanbul’da toplanıyor. Forum, ülkemizde de oldukça önemli bir gündem maddesi olan İnternetin hangi prensiplere göre düzenlenmesi gerektiğinin tartışılabileceği ve farklı ülkelerin İnternet yönetişimine yaklaşımlarının görülebileceği bir ortam sunuyor. Hakkında halen küresel bir konsensüs bulunmayan kişisel verilerin nasıl ve nerede saklanacağı, toplantının önemli gündem maddelerinden biri. [Devamı]
    İnternet Yönetişim Forumu 2014’e doğru: Türkiye ne kadar hazır?
    01 Eylül 2014
    Dünya Ekonomik Forumu’nun (WEF) hazırladığı Networked Readiness Index 2014 geçtiğimiz haftalarda yayınladı. 2001’den beri yapılan bu çalışma, ülkeleri ekonomilerinin rekabet gücünü geliştirmek ve vatandaşlarının refah seviyesini arttırmak için bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanma kabiliyetlerine göre sıralıyor. Üst sıralarda, beklenildiği gibi, Asya Kaplanları ve Kuzey Avrupa ülkeleri var. 2013 yılında 45. sırada bulunan Türkiye, bu yıl 51. sırada yer aldı. Türkiye’nin bu çalışmanın alt endekslerdeki durumunun son üç yılda pek fazla değişmemesi, ekonomimizin dijital adaptasyonu ile ilgili sorun alanlarında kayda değer bir gelişmenin olmadığına işaret ediyor (Tablo 1). [Devamı]
    Twitter yasakken ekonomi konuşulur mu?
    N. Emrah Aydınonat, Dr. 23 Mart 2014
    Uludağ Ekonomi Zirvesi perşembe günü (20.03.14) başladı. Kozmik bir tesadüf eseri Twitter'a erişim de perşembe gecesi engellendi. Gelin, Twitter yasağının ekonomi açısından neden önemli olduğuna bir bakalım. [Devamı]
    İnternet’inizi nasıl alırsınız?
    30 Ocak 2014
    Türkiye İnternet’le tanışalı 20 yıldan fazla olmuş. ODTÜ ve TÜBİTAK’ın işbirliği ile Türkiye dünyaya ilk kez İnternet’le bağlandığında herhalde çok az kişi bugün geleceğimiz yeri tahmin edebilirdi.  21 Nisan 1993 tarihinde gazetelerimiz, “İnternet sistemi”nin Türkiye’de günde 750 bin bilgisayarı birbirine bağlayabileceğini ve yaklaşık 1 milyon kişi tarafından kullanılabileceğini kaydetmişler. Bugün Türkiye’de 35 milyondan fazla İnternet kullanıcısı var.  Onuncu Kalkınma Planında, bu sayının 2018’de 63 milyona çıkması hedefleniyor. Aynı planda yüksek teknolojili ürünlerin imalat sanayi ihracatı içindeki payının yüzde 3,7’den 5,5’e, Ar-Ge harcamalarının milli gelir içindeki payının ise yüzde 0,86’dan 1,8’e çıkması öngörülüyor. [Devamı]