logo tobb logo tobbetu

TEPAV'a Turkcell’den Teknoloji Ödülü… TEPAV ile Turkcell’in Anayasa Vatandaş Toplantıları’ndaki işbirliği, dağın başındaki çobana anayasaya katkı için davet ulaştırdı.
Haber resmi
08/05/2013 - Okunma sayısı: 1674

 

ANKARA – TEPAV, “Turkcell yeni medya ürünleriyle vatandaşa etkin bir şekilde ulaşarak fark yarattığı için” Turkcell tarafından ödüle layık görüldü. TEPAV, geçen yıl sekretaryasını üstlendiği Anayasa Platformu Vatandaş Toplantıları kapsamında kullandığı çağrı yönteminde Turkcell ile işbirliği yapmıştı. Toplantılarda Turkcell’in izinli veri tabanı kullanılmış, dağdaki çobana bile bulunduğu yerde davet ulaştırılarak farklı yaş, cinsiyet ve kesimlerden binlerce vatandaşın katıldığı toplantılar organize edilmişti.

Ankara’da 30 Nisan 2013 Salı günü düzenlenen “Turkcell Teknoloji Zirvesi” kapsamında “Turkcell Teknoloji Ödülleri” de sahiplerini buldu. Teknolojide yaşanan en son gelişmeleri iş yapış biçimlerine taşıyarak fark yaratmayı başaran kamu kurumları ve özel şirketler 4 kategoride  ödüllendirildi. TEPAV ile Rönesans’ın “Yeni Medya” kategorisinde ödül aldığı törende Emniyet Genel Müdürlüğü ve Hidromek “Makineler Arası İletişim”, TOBB ve Satranç Federasyonu “Bulut Bilişim”, Aselsan ve Makromarket ise “Sabit İletişim” kategorilerinde ödüle layık görüldü.

Demokratikleşmiş iletişim aracıyla

ürün yerine açık fikir pazarına davet…

Zirvede ödül töreni öncesi gün boyunca çeşitli paneller gerçekleştirildi. Bu kapsamda TEPAV Araştırmacısı Mehmet Ratip tarafından TEPAV ile Turkcell’in geçen yıl gerçekleştirilen Anayasa Platformu Vatandaş Toplantıları sürecinde çağrı yöntemi konusunda yaptığı işbirliğine ilişkin bir sunum yapıldı. “Akıllı Kurumlarla Akıllı Ülkeye” başlıklı panelde konuşan Ratip, söz konusu toplantıları düzenlerken sürecin başındaki sorunun büyük salonlarda anayasa konusunda tüm gün yapılacak tartışmalara vatandaşların nasıl getirileceği olduğunu, bu noktada çağrıların cep telefonları üzerinden yapılmasına karar verildiğini aktardı. Türkiye’de cep telefonu kullanımında Avrupa’yı geride bırakan yüksek kullanım oranı nedeniyle bu “demokratikleşmiş” iletişim araçlarını kullandıklarını belirten Ratip; vatandaşlara Turkcell veritabanı kullanılarak kısa mesaj ile görüntülü ve sesli mesaj yollarıyla davet ilettiklerini kaydetti. Ratip, böylelikle bir mobil pazarlama yönteminin “tüketici” yerine “vatandaş”ı hedef alması ve “ürün” yerine bir “açık fikirler pazarı” hakkında bilgilendirme yapmış olması nedeniyle önemini şu sözlerle vurguladı:

“Toplantılarda katılımcılarla yaptığımız röportajlarda örneğin bir çoban, dağ başında kendisini aradığımızı ve anayasa konuşmak üzere toplantıya davet ettiğimizi belirtti. Bu insanlar için sadece tüketime yönelik olarak bir ürün için aranmaktan çıkıp vatandaş olarak önemli bir siyasal konuyu tartışmaya çağırılmaları açısından umut vericiydi.”

Turkcell Genel Müdür Yardımcısı Ekrem Yener’in moderasyonunda yapılan panelde Aselsan Bilgi Yönetim Direktörü Fatih Bilgi, TEDAŞ Bilgi İşlem Daire Başkanı Ahmet Özçelik, Türk Kızılayı Genel Müdürü Ömer Taşlı ve Anadolu Ajansı Satış ve Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Çağatay Mustafa Çulcuoğlu da Turkcell ile yaptıkları ortaklıklara ilişkin bilgi verdiler.

« Tüm Haberler