logo tobb logo tobbetu

ABD’li Gazeteci Cooper’den Sosyal Medya-Siyaset İlişkisi: Twitter Dağı Fare mi Doğuruyor? Konuk Profesör, gazetecilikte sosyal medyanın kullanım şekline eleştirilerden biri olarak devasa bilgi akışının kalitesinin sorgulandığına işaret etti.
Haber resmi
04/10/2013 - Okunma sayısı: 2145

ANKARA – ABD’li Gazeteci ve Columbia Business School Profesörü Ann Cooper, 4 Ekim 2013 Cuma günü TEPAV’da ABD’de gazetecilerin son 40-50 yılda çalışma biçimlerinde yaşanan değişimin ışığında sosyal medya ve internetin siyasete etkisi üzerine bir konuşma yaptı.

TEPAV Direktörlerinden Dr. Hülya Demirdirek’in moderatörlüğünde yapılan toplantıda konuşan Cooper, ABD’de gazetecilik pratiklerinin dönüşümünü iki çalışmayı referans göstererek anlattı. İlk olarak Timothy Crouse’un 70’li – 80’li yıllarda seçim kampanyalarını takip eden ABD’li muhabirleri konu alan “Boys on the bus” isimli kitabına işaret eden Cooper; buradaki aday siyasetçilerle seyahat eden, onları dinleyen ve kısıtlı sayıda seçmenle iletişim kurabildikten sonra gün sonunda yazdıkları haberler birbirlerinden çok da farklılık göstermeyen ağırlıkla orta yaştaki erkek gazetecilerin oluşturduğu geleneksel medya düzenine dikkat çekti.

Ann Cooper, ardından bugüne, son ABD başkanlık seçimlerine gelindiğinde ise gazetecilik pratiklerinde dijital teknolojideki dönüşümün etkilerini Harvard Kennedy School Shorenstein Center’in yaptığı bir çalışmanın bulguları çerçevesinde değerlendirdi. Cooper, “Her şeyden önce artık ‘Boys on the bus (otobüsteki erkek çocukları)’tan bahsetmiyoruz. Artık geçmiştekinden çok daha fazla genç insanın ve hem erkek hem de kadınların çalıştığını görüyoruz. En önemlisi de bu gazetecilerin iş yapış biçimlerindeki farklılıklar…” diye konuştu. Bugün gazetecilerin sosyal medyayı ve özellikle de Twitter’ı çok yoğun biçimde kullandığına işaret eden Cooper, bu yeni düzende artık daha fazla ve hızlı bilgi varken daha da fazla “kafa karışıklığı” olduğuna dikkat çekti. Konuk Profesör, Shorenstein Center’in çalışmasında yer alan ve sosyal medya üzerinden yaşanan devasa bilgi akışının kalitesinin sorgulandığı  “One giant tweeting blob” ifadesine de değindi. Cooper, bu gazetecilik biçiminin içerik ile anlamın ve zor sorular ile politik analizin eksik kaldığı çok da derin olmayan bir anlayış olduğunu söyledi. Diğer yandan halen ABD’de bazı gazete ve internet sitelerinin kendilerini “hikayeyi doğrulama”ya adadıklarını belirten Ann Cooper, ancak sosyal medyada bunun gerçek anlamda söz konusu olmadığını anlattı.

“Dijital teknolojiyi nasıl kullanacağımızı öğrenmeliyiz”

Gelinen noktada dijital teknolojinin öneminin yadsınamayacağını ve bazı örneklerde bu teknolojilerin farklı haberlerin ortaya çıkmasına fırsat verdiğini ifade eden Cooper, ancak bu teknolojinin nasıl daha “devrimci” kullanılabileceğinin öğrenilmesine ihtiyaç olduğunu vurguladı.

Profesör Cooper, sunumunun ardından katılımcılardan gelen soruları yanıtlarken, onlara Türkiye’deki sosyal medya kullanımına ilişkin sorular da yöneltti.

Yazdır

« Tüm Haberler