TEPAV web sitesinde yer alan yazılar ve görüşler tamamen yazarlarına aittir. TEPAV'ın resmi görüşü değildir.
© TEPAV, aksi belirtilmedikçe her hakkı saklıdır.
Söğütözü Cad. No:43 TOBB-ETÜ Yerleşkesi 2. Kısım 06560 Söğütözü-Ankara
Telefon: +90 312 292 5500Fax: +90 312 292 5555
tepav@tepav.org.tr / tepav.org.trTEPAV veriye dayalı analiz yaparak politika tasarım sürecine katkı sağlayan, akademik etik ve kaliteden ödün vermeyen, kar amacı gütmeyen, partizan olmayan bir araştırma kuruluşudur.
Tamamlanmış proje (Şubat 2011-Eylül 2011)
Finansman kaynağı: Turkcell
Söz konusu proje ile Erzurum’un rekabet gücünün, ilin içinde bulunduğu bölge ve benzer iller arasındaki yerinin tespit edilmesi, Erzurum’un sektörler bazında gelişme eksenlerinin belirlenmesi ve çağrı merkezlerinin farklı kesimler üzerinde yarattığı sosyal ve ekonomik etkiler aracılığıyla bölgesel kalkınmada oynadığı rolün ortaya çıkarılması amaçlanmıştır.
Çalışma üç aşamadan oluşmuştur. Bu aşamalardan ilki; mevcut veri ve bilgilerin derlenmesi aracılığıyla Erzurum’un sosyo-ekonomik açıdan durumunu ve bu durumun zaman içerisinde nasıl seyrettiğine ilişkin bir değerlendirmeyi içermektedir. Veri analizi aynı zamanda Erzurum’un içinde bulunduğu bölgedeki diğer iller ve benzer bölgelerle karşılaştırmasını, böylelikle Erzurum’un rekabet gücünün ortaya konmasını da içermektedir. Çalışmanın ikinci aşamasında dünyada çağrı merkezlerinin bir iş kolu olarak nasıl ortaya çıktığı ve bölgesel kalkınmada oynadıkları rol literatür taraması aracılığıyla incelenmiştir. Üçüncü aşamada ise; Turkcell Erzurum Çağrı Merkezi çalışanlarına, TEPAV proje ekibi tarafından hazırlanan ve çağrı merkezinin çalışanlarının özel yaşantılarında ve şehir hayatında ne gibi değişikliklere yol açtığını anlamaya yönelik olan anketler uygulanmış ve değerlendirilmiştir. Çağrı merkezinin etkilerini incelemek için ayrıca Erzurum’daki önemli kurum ve kuruluşların yetkilileriyle de derinlemesine mülakatlar gerçekleştirilmiş, böylelikle Merkez'in ildeki diğer kişiler tarafından nasıl algılandığı ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır.
Üç aşamada gerçekleştirilen bu çalışmalardan çıkan sonuçların bir sentezi olarak, Erzurum’un rekabet gücü, sektörel gelişme eksenleri ve bölgesel kalkınma ile rekabet gücünün geliştirilmesinde çağrı merkezlerinin oynamakta olduğu rol üzerine bir sonuç raporu hazırlanmıştır.
Proje kapsamında TEPAV’ın gerçekleştirdiği temel faaliyetler şu şekilde sıralanabilir: