Hiç demiryolu haritasına baktınız mı?
10 Nisan 2017
Geçenlerde size bildiğimiz dünyanın otoyol haritasını göstermiştim. Avrasya’nın iki yakasında bir otoyol yoğunluğu gözlemleniyordu. Avrasya’nın ortası boştu. Türkiye de o boşluğa denk düşüyordu. Otoyollar açısından bakıldığında doğrusu ya, Avrasya’nın iki yakasını bir araya getirmek zor görünüyordu. Çin’in İpek Yolu projesine bu çerçevede bakmak ve Türkiye’nin otoyol haritasını bu çerçevede düşünmek gerektiğini söylediğimi hatırlıyorum. Üzerinde yol olmadan, insanlara, “Bakın zaten Türkiye bir nevi köprü gibi bir ülke, Asya’yı Avrupa’ya bağlıyor” demenin hiçbir manası yok. Ama hala diyoruz. O gün gelen yorumların bir bölümü, bir de demiryolu haritasına baksak biçimindeydi. Gelin bugün birlikte, demiryolu haritasına bir bakalım.
[Devamı]
Phileas'ı hatırlayanınız var mı?
31 Aralık 2014
İBB’nin açıklamasına göre İstanbul ulaşımına 10 yılda 32 milyar TL harcama yapılmış (İBB Basın Bülteni, 9.11.2014*). Yapılan harcama az buz değil! Dolayısıyla, bu kamu harcamalarının ne kadarının makul ve mantıklı olduğu soruluyor, sorgulanıyor. Bu çok normal! Ancak çoğu zaman, gündeme gelen sorulara ve eleştirilere tatmin edici cevaplar verilmiyor. Örneğin, bazen “açıklama yapılırsa Türkiye’nin zarar göreceği” söyleniyor (CNNTürk, 7.12.2014*), bazen de soru soranlar hainlikle falan itham ediliyor, geometrik argümanlar öne sürülüyor. Sonra da yoğun gündem, bu eleştirileri ve soruları tarihin tozlu yaprakları arasına gömüyor.
[Devamı]