logo tobb logo tobbetu

Anahtar Kelimeler: Ihracat

AB’nin Türkiye İçin Yapamadığını ABD Meksika İçin Yaptı TEPAV : "Türkiye ve Meksika'nın coğrafi konumları iki ülkenin ekonomik dinamiklerine önemli etki yapmaktadır. ABD, Meksika'yı kendi sanayi politikasına entegre ederken AB benzer bir stratejiyi Türkiye için geliştirememiştir"
Haber Resim
07/09/2010 ANKARA- TEPAV, toplumsal ve ekonomik birçok benzerlik gösteren Türkiye ve Meksika'nın gelişiminin bulundukları coğrafyadan önemli ölçüde etkilendiğini açıkladı. TEPAV Kamu Politikaları Eğitim ve Araştırma Enstitüsü Direktörü [Devamı]
TEPAV’ın “İhracat Raporu” Ekonomi Gündemini Belirledi TEPAV Direktörü Sak: "Raporumuzun yarattığı tartışma ortamını faydalı buluyorum"... Rapor, 28 Temmuz-9 Ağustos arasındaki dönemde gazetelerde 125, web sitelerinde 142 ve TV'lerde 9 haber olarak yer aldı.
09/08/2010 ANKARA- TEPAV'ın "AB Pazarındaki İhracat Kayıpları" başlıklı politika notu ekonomi tarışmalarında gündemin ilk sırasına oturdu. Not, yayımlandığı 28 Temmuz'dan 9 Ağustos'a kadar geçen 13 günlük dönemde gazetelerde 125, web [Devamı]
TEPAV: “İhracatta Eksen Kayması” TEPAV araştırmasından: "Türkiye dünya ihracatında yaşanan toparlanmaya eşlik edemiyor" "AB'den diğer pazarlara doğru bir eksen kayması yaşanıyor" "Parası değer kaybeden Türkiye'nin pazar payı gerilerken, parası değer kazanan Çin'in artıyor"
28/07/2010 ANKARA- TEPAV Türkiye'nin kriz sonrasında dünya ticaretinde yaşanan toparlanmaya eşlik edemediğine dikkat çekerek, ihracatın AB ülkelerinden diğer pazarlara doğru kaydığını açıkladı. TEPAV Kamu Politikaları Eğitim ve Araştırm [Devamı]
TEPAV: "İhracattaki Düşüşte Finansman Sıkıntısı da Etkili..." Akreditif finansmanında diğer finansman yöntemlerindeki kadar düşük daralma yaşanması sağlanabilseydi, geçen yıl 5 milyar dolar daha fazla ihracat yapmak mümkün olabilecekti.
11/05/2010 ANKARA - TEPAV, ihracattaki düşüşte finansman sıkıntısının da etkili olduğunu, gerekli önlemler alınıp finansman sıkıntısı engellenebilseydi 2009 yılında 5 milyar dolar daha fazla ihracat yapmanın mümkün olabileceğini açıkl [Devamı]
TEPAV/Sak :" Ürün Piyasası Düzenlemesi Olarak REACH, Bir Fırsat Olabilir" Prof. Dr. Sak, "REACH'in Tekstil ve Hazır Giyim Sektörüne Etkileri Semineri"nde "REACH ve tekstil endüstrileri: Fırsat nerede?" başlıklı bir sunum yaptı.
21/08/2008 ANKARA- TEPAV Direktörü Prof. Dr. Güven Sak, REACH'i sadece AB'ye üye olmanın ya da mal satmanın bir ön-koşulu olarak algılamamak gerektiğini belirterek, "Ürün piyasası düzenlemesi olarak REACH bir fırsat olabilir" de [Devamı]