The articles and opinions on the TEPAV website are solely those of the authors and do not represent the official views of TEPAV.
© TEPAV, all rights reserved unless otherwise stated.
Söğütözü Cad. No:43 TOBB-ETÜ Campus, Section 2, 06560 Söğütözü-Ankara
Phone: +90 312 292 5500Fax: +90 312 292 5555
tepav@tepav.org.tr / tepav.org.trTEPAV is a non-profit, non-partisan research institution that contributes to the policy design process through data-driven analysis, adhering to academic ethics and quality without compromise.
Değerlendirme Notu/ Kutlu Tanrıverdi, İsmet Malakcıoğlu
Uzun süredir gündemde olan, 2023 Eğitim Vizyonu belgesinde de yer verilen Öğretmenlik Meslek Kanunu Teklifi 2021 yılının son gününde 58 milletvekilinin imzasıyla Türkiye Büyük Millet Meclisine sunuldu. Öğretmenlerin özlük haklarında iyileşme sağlayacağı umuduyla beklenen kanun teklifinin hangi düzenlemeleri kapsadığı ve öğretmenlerin yaşamında neleri değiştireceği sorularının yanıtına geçmeden önce meslek kanunlarına genel olarak bir göz atıp teklifin içeriğini incelemekte fayda var.
Hakimlik ve savcılık, polislik, hemşirelik, hekimlik, veterinerlik ve mühendislik gibi mesleklerin görev ve sorumlulukları, atanma kriterleri ve birtakım özlük hakları kanunlar kapsamında belirleniyor. Öğretmenlik mesleği ise bugüne kadar birçok açıdan 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa tabiydi. Teklif Mecliste kabul edilirse bazı düzenlemeler öğretmenlik meslek kanunu kapsamında belirlenmiş olacak.
Değerlendirme notunun tamamına erişmek için tıklayınız.