logo tobb logo tobbetu

TEPAV/Durmuş Yılmaz: “E-Ticaret Geleneksel Ticareti Dönüştürüyor” TEPAV Direktörler Kurulu Üyesi Yılmaz, PayPal işbirliğiyle e-ihracat konusunda Ankara’da gerçekleştirilen toplantıda konuştu.
Haber resmi
12/11/2014 - Okunma sayısı: 2618

ANKARA – TEPAV Direktörler Kurulu Üyesi Durmuş Yılmaz İnternet üzerinden yapılmakta olan ticaretin geleneksel ticareti dönüştürdüğünü açıklayarak , “Bunun temelinde e-ihracatın geleneksel ihracatın önündeki engelleri kaldırması var” dedi.

TEPAV tarafından hazırlanan “Türkiye’de E-İhracat: Fırsatlar ve Sorunlar” başlıklı raporun bulguları, 12 Kasım 2014 Çarşamba günü yapılan bir toplantıyla Ankara kamuoyuna sunuldu.

TEPAV Direktörler Kurulu Üyesi Durmuş Yılmaz açılış konuşmasında ihracatın önümüzdeki dönemde Türkiye’de ekonomik büyümenin en büyük bileşenlerinden biri olacağına dikkat çekerek, ihracat yapmayan KOBİ’leri dış pazarlara yöneltmenin ve ihraç mallarında niteliğini iyileştirmenin önemini vurguladı.  Yüksek teknolojili ürünleri daha uzak pazarlara satabilmek için mevcut yapıdaki sorunların ortadan kaldırılması gerektiğini belirten Yılmaz, “Son 10 senede Türkiye’nin ihracat performansının temelinde büyük firmaların eski ürünleri eski pazarlara satması yatmaktadır. İnternet üzerinden yapılmakta olan ticaret geleneksel ticareti dönüştürüyor. Bunun temelinde e-ihracatın geleneksel ihracatın önündeki engelleri kaldırması var. İnternet üzerinden ihracat yapan firmalar boyutlarının küçüklüğüne, müşterilerinin uzaklığına bakmadan dünyanın her yerine ürün ve hizmet satabiliyor.” şeklinde konuştu. Yılmaz, mevzuat, ödeme sistemleri ve lojistik sistemlerinin şirketten tüketiciye değil şirketten şirkete ihracata yönelik olmasının halen büyük bir sorun olduğunun altını çizdi.

- “E-ihracat ile yeni bir yol mümkün”

TEPAV Program Yöneticisi Ussal Şahbaz “Türkiye’de E-İhracat: Fırsatlar ve Sorunlar” raporunun bulguları hakkında detaylı bilgi veren bir sunum yaptı. PayPal verileri ile PayPal kullanan 400 şirketle yapılan anketin sonuçlarına dayanan çalışma, Türkiye’de e-ihracatın önündeki temel kısıtlara ve çözüm önerilerine yer veriyor. Rapora göre, 2013-2014 döneminde e-ihracat yapan firmalar ortalama %92 büyürken, geleneksel ihracat yapan firmaların ortalama büyüme oranı %47. Geleneksel ihracat ile e-ihracat arasındaki bir diğer fark ise ortalama ihracat menzilinde ortaya çıkıyor: İlk on pazar için geleneksel ihracat menzili 2599 kilometre iken, e-ihracatta 4308 kilometre. E-ihracatta tüketici elektroniği gibi niteliği ve katma değeri yüksek ürünlerin payı da daha fazla. Öte yandan, e-ihracatın geleneksel ihracattan farklı bir değer zincirine sahip olması, yüksek gönderi maliyetleri ve satış sonrası destek için yeterli kapasitenin olmaması Türkiye’de sektörün gelişmesinin önünde önemli engeller oluşturuyor.

Rapor, e-ihracatla daha küçük ölçekli girişimlerin yeni ve uzak pazarlara daha yenilikçi ve değerli ürünler satmanın mümkün olduğunu gösteriyor. Bunun için şu anda geleneksel şirketten şirkete (B2B) ticaret sisteminin mevzuat değişiklikleri ve teşviklerle şirketten müşteriye ticarete odaklanan bir yapıya kavuşturulması gerekiyor.

Yazdır

« Tüm Haberler