The articles and opinions on the TEPAV website are solely those of the authors and do not represent the official views of TEPAV.
© TEPAV, all rights reserved unless otherwise stated.
Söğütözü Cad. No:43 TOBB-ETÜ Campus, Section 2, 06560 Söğütözü-Ankara
Phone: +90 312 292 5500Fax: +90 312 292 5555
tepav@tepav.org.tr / tepav.org.trTEPAV is a non-profit, non-partisan research institution that contributes to the policy design process through data-driven analysis, adhering to academic ethics and quality without compromise.
Değerlendirme Notu / Ayşegül Taşöz Düşündere
1980 yılında dünyanın en büyük 25’inci ekonomisi olan Türkiye, hızlı büyüme performansı ile 2000’lerin başından itibaren dünyadaki en büyük ilk 20 ekonomisi arasında yer almaya başlamıştır. Türkiye’nin bu yükselişinde ihracat, önemli bir itekleyici güç konumundadır. Keza Türkiye, 36 yılda küresel listelerde ekonomik büyüklük açısından 8 sıra yükselirken ihracat performansında 26 basamak yükselerek kayda değer bir sıçrama gerçekleştirmiştir. Diğer yandan 2016 yılı sonu itibari ile dünyanın en büyük 17’nci ekonomisi olan Türkiye, küresel ihracat büyüklüğü sıralamasında 190 milyar dolar değerindeki mal ve hizmet ihracatı ile ekonomisinin boyutuna göre daha gerilerde, 30’uncu sırada kalmaktadır.
Türkiye’nin uzun vadedeki ihracat performansı, farklı dinamiklere sahip küresel ve yerel faktörlerden etkilenebilmektedir. Bu yazıda, Türkiye’nin ihracat performansı, firmaların yenilikçilik (inovasyon) davranışlarını öne çıkaran bir örnek etrafında değerlendirilecektir. İnovasyonun sadece ileri teknoloji özelinde gerçekleşmek zorunda olmadığının altı çizilerek, bu bulgu, düşük teknolojili bir sektör olan mobilya imalatı özelinde, Ankara Siteler ve Bursa İnegöl’deki kümelenmeler karşılaştırılarak somutlaştırılacaktır.
Değerlendirme notu için tıklayınız.
11/06/2025
10/06/2025
29/05/2025
16/05/2025
30/04/2025