logo tobb logo tobbetu

GFA Danışmanlık - Pakistan’da Teknik Mesleki Eğitim ve Öğretim Reformu Destek Programı

 

Tamamlanmış proje (Haziran 2012 - Mayıs 2013)

Finansman kaynağı: GFA Danışmanlık

Pakistan’da Teknik Mesleki Eğitim ve Öğretime Destek Programı’nın amacı teknik mesleki eğitim ve öğretim politikaları ile ilgili reform sürecine, mesleki yönlendirme ve danışmanlık faaliyetlerinin  iyileştirilmesi yoluyla 5 yıl boyunca destek verilmesidir. Projenin beklenen çıktıları, ulusal teknik mesleki eğitim ve öğretim reform süreci için bir platform oluşturulmasını ve Pakistan hükümetinin Ulusal Beceri Stratejisi’nin uygulanması konusunda desteklenmesini öngörmektedir.

Söz konusu Program Avrupa Birliği, Hollanda Kraliyeti ve Alman Hükümeti tarafından fonlanmakta olup 3 ana bileşenden oluşmaktadır. Bunlar:

- Mesleki eğitim ve öğretimden sorumlu ulusal otorite (NAVTTC) ve il düzeyinde faaliyet gösteren teknik eğitim ve mesleki eğitim otoritelerine (TEVTA), mesleki eğitim ve öğretimin yönetişimi ile yönetimi konularında politika düzeyinde destek verilmesi;

- Ulusal Yeterlilikler Çerçevesi’nin uygulanması, mesleki eğitim müfredatı ve  insan kaynaklarının geliştirilmesi;

- Yenilikçi mesleki eğitim planının ve işgücü piyasasına yönelik bilgi sisteminin fonlanması; operasyonel düzeyde mesleki rehberlik ve danışmanlık hizmetlerinin iyileştirilmesi.

TEPAV, teknik mesleki eğitim ve öğretim sektörünün gelişimi ile ilgili karar alabilmek için işgücü piyasası verilerinin kullanımının güçlendirilmesi aracılığıyla bu sektörün öneminin artırılmasını amaçlayan üçüncü bileşen kapsamındaki faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde etkin rol oynamaktadır. Bu kapsamda TEPAV’ın yürüttüğü temel faaliyetler şu şekilde sıralanabilir:

  • Etkili mesleki rehberlik hizmetlerinin önündeki engelleri ve mevcut durumu analiz eden il düzeyinde iki ayrı çalıştay düzenlenmesi (yaklaşık 25’er kişilik);
  • Ulusal, yerel otoriteler ve diğer ilgili paydaşlar için  iş arayanların işgücü piyasasına entegre olabilmesi konusunda politika önerilerinin sunulacağı ulusal bir konferans düzenlenmesi (yaklaşık 90 kişilik);
  • Mesleki rehberlik ve işe yerleştirme konusunda bölge ve il düzeyinde kapasite geliştirmek amacıyla ulusal bölgesel ve yerel otoritelere anket uygulanması (150 kişilik);
  • Ülke çapında faaliyet gösteren 100 mesleki rehberlik ve işe yerleştirme merkezinden oluşan bir iletişim ağı kurulması için politika önerisi dokümanının hazırlanması.