logo tobb logo tobbetu

Zafer Kalkınma Ajansı - TR33 Bölgesi İçin Sanayi ve İnovasyon Stratejisi Hazırlanması Projesi

 

Tamamlanmış proje (Ağustos 2012 -  Aralık 2013)

Finansman kaynağı: Zafer Kalkınma Ajansı

Zafer Kalkınma Ajansı’nın sorumluluk alanı olan TR33 bölgesinin rekabet gücünün artırılmasına yönelik olarak tasarlanan proje, iki bileşenden oluşmaktadır. Projenin birinci bileşeni, TR33 Bölge Planı’nda yer alan ve bölgenin en önemli gelişim eksenlerinden biri olan rekabet gücünün artırılmasına yönelik amaç ve hedeflere ulaşılabilmesi için bölgenin üretim yapısının ve düzeyinin tespit ve analizidir. Projenin ikinci bileşeni, “bölgenin rekabet gücünün sürdürülebilir olarak artırılması ancak yenilikçilik bilincinin oluşturulması ve üretimin her aşamasında yenilikçi politikaların uygulanması ile mümkün olabileceğinden” TR33 Bölgesi için İnovasyon Stratejisi hazırlanmasıdır.

TEPAV, iki bileşen kapsamında aşağıdaki faaliyetleri gerçekleştirmiştir:

  • Bölgenin sanayi sektöründeki üretim yapısının ve düzeyinin tespit ve analizi ile öncelikli sektörlerin ve bu sektörlerde uygulanacak stratejilerin belirlenmesi;
  • Bölgenin, sektörlerin yarattığı katma değeri ve yenilikçilik kapasitesini, faaliyetlerini ve performansını artıracak strateji ile öncelikleri belirleyecek bölgesel inovasyon stratejisinin hazırlanması.

Proje kapsamında TEPAV’ın gerçekleştirdiği temel faaliyetler şu şekilde sıralanabilir:

Birinci bileşen kapsamında;

  • Bölgenin sanayi sektöründeki mevcut durum analizi çalışmalarını gerçekleştirmek;
  • Mevcut üretim yapısı analiz edilerek öne çıkan, alt bölge bazında geliştirilebilecek olan ve faaliyete geçmesi gereken sektörleri belirlemek; belirlenen sektörlerde istenilen hedeflere ulaşılabilmesi için öncelikli yöntem yönelimleri tanımlamak;
  • Çalışma kapsamında gerekli verilerin teminine yönelik olarak uygulanması gereken anketleri hazırlamak;
  • TR-33 Bölgesi’ndeki imalat sanayii firmalarının performansını, yatırım ortamına ilişkin algılarını ve yenilikçilik kapasitelerini ölçen bir anket tasarlayarak bunları analiz etmek (1417 firma);
  • Bölgede ön plana çıkan sektörlerin temsilcileriyle odak grup toplantıları yapmak;
  • Bölgede öne çıkan ve potansiyeli bulunan sektörlerde dönüşümü tetikleyecek ve rekabet gücünü arttıracak politika önerileri hazırlamak.

İkinci bileşen kapsamında;

  • Bölgenin AR-GE ve inovasyon kapasitesi ile bölgede mevcut ve potansiyeli olan sektörlerin AR-GE ile inovasyon alanında ulusal ve uluslararası düzeylerdeki durumlarını, eğilimlerini belirlemek;
  • Kamu ve özel sektör temsilcileriylle alt bölge bazında odak grup toplantıları yaparak yeniliğin önündeki engelleri ortaya koymak;
  • Bölgeye yönelik Inovasyon Strateji Belgesi ve Eylem Planı’nı hazırlamak.