logo tobb logo tobbetu

Otomotivde Ezber Bozan Dönüşüm “Uluslararası Otomotiv Mühendisliği Konferansı – IAEC 2021” TEPAV Kurucu Direktörü Güven Sak’ın da katılımıyla gerçekleşti.
Haber resmi
17/11/2021 - Okunma sayısı: 2924

 

 

‟Uluslararası Otomotiv Mühendisliği Konferansı - IAEC”, “Otomotivde Ezber Bozan Dönüşüm” ana teması çerçevesinde, 11-12 Kasım 2021 tarihlerinde altıncı kez gerçekleştirildi. Etkinlik, Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB), Otomotiv Sanayii Derneği (OSD), Otomotiv Teknoloji Platformu (OTEP), Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği (TAYSAD) ve Amerikan Otomotiv Mühendisleri Birliği’nin (Amerikan Society of Automotive Engineers- SAE International) iş birliğiyle çevrim içi olarak düzenlendi.

Konferansa bu yıl, Dünya Mühendislik Dekanları Konseyi (Global Engineering Deans Council – GEDC) Başkanlığı ve Avrupa Mühendislik Eğitimi Topluluğu (European Society for Engineering Education – SEFI) Yönetim Kurulu Üyeliği Başkanı Prof. Dr. Şirin Tekinay başkanlık yaptı. Tekinay’ın açılış konuşması ile başlayan IAEC 2021’in ilk oturumunda “Otomotivde Ezber Bozan Dönüşüm” konusu tartışıldı. Konferansın ilk günü üç oturum ile tamamlandı.

Konferansın ikinci gününde, moderatörlüğünü Kadir Has Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Alp Erinç Yeldan’ın üstlendiği “AB Yeşil Mutabakatı Etkileri” başlıklı panelde ACEA Ticari Araçlar Direktörü Thomas Fabian, TEPAV Kurucu Direktörü Güven Sak ve BASEAK Partner’den Şahin Ardıyok panelist olarak yer aldı.

Güven Sak, iklim değişikliğinin yaklaşık 50 yıllık bir gündem olduğunu vurgulayarak sözlerine başladı. Paris İklim Anlaşması’nın Mecliste onaylanmasının ardından iş yapma sürecine odaklanılması gerektiğine dikkat çekti. Karbon emisyonu ile büyüme arasındaki bağı incelten teknolojilerin yüksek sermaye yatırımı gerektirdiğinin altını çizdi.  Türkiye’nin net sıfır karbon emisyon yılını diğer ülkelere göre daha erken açıkladığını ifade eden Sak, dönüşüm için gerekli finansal kaynaklara ulaşmanın mümkün olduğunu söyledi.

Sınırda karbon vergisi düzenlemesinin Türkiye gibi Avrupa değer zincirine bağlı ülkeleri daha geniş kapsamda etkileyeceğini belirterek sözlerine devam eden Sak, otomotiv sektörünün mevcut değişimlere adaptasyonunun kapsamlı bir konu olduğunu belirtti. Diğer güçlü otomotiv üreticisi ülkelerle kıyaslandığında Türkiye’nin kısa zamanda Türkiye’nin eğitim konusunda önemli adımlar atması gerektiğini ifade etti.  Son olarak Sak, sektörel intibakın öneminin özellikle sınırda karbon vergisinin uygulanmaya başlaması ile anlaşılacağını vurgulayarak, intibakın “enerji sektörü intibakı, daha düşük karbon ayak izi ve dünyaya daha az hasar verecek yeni teknolojiler” olmak üzere üç aşamada sağlanması gerektiğinin altını çizerek sözlerini tamamladı.

İkinci günün ilk oturumunun ardından “Otomotivde nitelikli iş gücü”, “Otomotivde büyük veri ve yapay zeka” başlıklı oturumlarla konferans tamamlandı.

Etiketler:

Yazdır

« Tüm Haberler