logo tobb logo tobbetu

Köşe Yazısı / Esen Çağlar: "Fiberoptik kablolar doğudan batıya göçü nasıl azaltır?" TEPAV Ekonomi Politikaları Analisti Esen Çağlar, TEPAV'ın, Turkcell'in Erzurum'da kurduğu çağrı merkezinin yerel ekonomiye etkilerini inceleyen çalışmasından hareketle  bölgede hizmetler sektörü üzerinden kalkınma potansiyelini değerlendirdi.
Haber resmi
19/09/2011 - Okunma sayısı: 2835

"Siyaseti bilemem ama teknolojinin hayalleri gerçek yapma gücü olduğu kesin. İstanbul'daki evinize iki yan sokaktaki kebapçıdan sipariş vereceksiniz. Telefonu açıyorsunuz ve Diyarbakır'daki çağrı merkezinden bir genç siparişinizi alıyor. Aynı genç, Ankara'daki bir başka sushi restoranı için de sipariş alıyor ve yönlendiriyor. Hatta belki Erbil'deki bir hastanenin randevularını da sisteme giriyor.

Bundan 10 sene önce Diyarbakır'da bu genç arkadaş için böyle bir işe sahip olmak hayaldi ama artık gerçek. Doğduğu yerden 1.363 km uzaktaki İstanbul'a göç edip, oradaki bir restoranda garsonlukla çalışma hayatına başlamanın yeni bir alternatifi var artık. Çağrı merkezleri, ülkemizin doğusunun hizmetler sektörü yoluyla da bir atılım yapabileceğini, o illerdeki genç nüfus için yeni bir fırsat penceresinin açılabileceğini gösteriyor. Elbette kalkınmanın reçetesi çağrı merkezleri değil ama hizmetler sektörüne ve bununla ilgili altyapıya farklı biçimde bakmak için ilginç bir vaka var önümüzde..." değerlendirmesinin yer aldığı köşe yazısının tamamına ulaşmak için tıklayınız.

Yazdır

« Tüm Haberler