logo tobb logo tobbetu

ABD’li Gazeteci Kirsner: “Türkiye'de 5 yıl içinde girişimcilik patlar” Boston Globe Teknoloji Yazarı Scott Kirsner, GEP-Türkiye tarafından düzenlenen gazeteci çalıştayında konuştu.
Haber resmi
27/03/2012 - Okunma sayısı: 2175

İSTANBUL – TOBB ile ABD’nin Ankara Büyükelçiliği arasında yürütülen ve TEPAV tarafından koordine edilen "Küresel Girişimcilik Programı - Türkiye" kapsamında 27 Mart 2012 Salı günü İstanbul’da girişimcilik haberciliği konusunda bir çalıştay düzenlendi. Çalıştayda konuşan Boston Globe Teknoloji Yazarı Scott Kirsner,Önümüzdeki 5 yıl içinde Türkiye'de girişimcilik patlaması yaşanacak” dedi.

TOBB Plaza’da GEP (Küresel Girişimcilik Programı - Global Entrepreneurship Program) - Türkiye Medya Danışmanı Ruhi Sanyer’in moderatörlüğünde gazeteci ve girişimcilerin katılımıyla gerçekleştirilen çalıştayın açılışında, Amerikalı Gazeteci Kirsner ile Dünya Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Hakan Güldağ konuştu. Kirsner ve Güldağ, Türkiye ile ABD’de girişimcilik haberciliği üzerine karşılaştırmalı değerlendirmelerde bulundu.

“ABD’de medya girişimciliği destekliyor”

Kirsner, konuşmasına medyanın, küçük girişimcilerin haberlerine yer vermesinin girişimciliğin yaygınlaştırılması ve desteklenmesine sağladığı katkılara işaret ederek başladı. “Birçok ülke, işsizliği azaltmak, yeni mezun gençlere istihdam sağlamak amacıyla küçük girişimciliğe destek veriyor. Gazetecilik elbette tarafsızlık gerektiren bir meslektir ancak, biz de haberlerimizle bu şirketlerin ayakta kalmalarına, ileride başarıya ulaşmalarına destek veriyoruz” diyen Kirsner, okurların da artık büyük şirketlerin birbirine benzer haberlerini okumaktan sıkıldığını ve küçük girişimcilere ve bu girişimcilerin yeni fikirlerine ilişkin ilginç haberlerin daha çok ilgi gördüğünü aktardı.

“Gençler film yıldızı değil Zuckerberg olmak istiyor”

Scott Kirsner, ABD’de başarılı girişimcilerin haberlerinin toplumu girişimciliğe özendirdiğine de işaret etti ve “Gençler artık, film yıldızı, şarkıcı ve futbol yıldızı olmak yerine Bill Gates, Steve Jobs ve Mark Zuckerberg gibi olmak istiyor” dedi.

ABD ve başka uluslararası medya kuruluşlarının, Türkiye'deki başarılı girişim haberlerine de ilgi gösterdiğini vurgulayan Kirsner, “Türkiye'de girişimcilik daha çok gelişecek. Girişim sermayesi yatırımcıları arasında Çin, Brezilya ve Türkiye ön plana çıkıyor” diye konuştu.

Çalıştay, açılışın ardından katılımcılardan konuya ilişkin soru ve katkıların alınmasıyla devam etti. Bu çerçevede girişimcilik haberleri yapma pratiğinden girişimciler ile gazeteciler arasındaki ilişkiye,  girişimcilerin kamuoyunda nasıl algılandığına kadar çok çeşitli konular tartışıldı. Toplantıda söz alan girişimciler, girişimcilik dünyası ile medya arasındaki ilişkinin kopukluğundan yakınırken, girişimcilerin toplumda rol model olarak algılanıp algılanmadığı da ele alındı. Girişimciliğin henüz “starlık getirmediğini” ifade eden girişimcilere, gazeteciler bu konuda geçmişe kıyasla yol katedildiğini belirtti. İnternet girişimciliği ve internet girişimciliği haberciliğinin de tartışıldığı çalıştayda ayrıca, bu alanda faaliyet gösteren girişimcilerin İstanbul’un dinamik bölgelerinden Tünel’de yoğunlaştığı konuşuldu.

Yazdır

« Tüm Haberler