logo tobb logo tobbetu

British Council - Türkiye’deki Devlet Okullarında İngilizce Dilinin Öğretimine İlişkin Ulusal İhtiyaç Analizi

 

Tamamlanmış proje (Şubat 2013 - Ocak 2014)

Finansman kaynağı: British Council

Zorunlu 12 yıllık eğitime geçiş (4+4+4) Türkiye’deki devlet okulu sisteminde özellikle İngilizce olmak üzere yabancı dil eğitimi ve öğretimini değiştirecektir.  Projenin amacı, ilköğretim, ortaöğretim, lise ve meslek okulları düzeyinde meslek okul İngilizce eğitimi veren Türkiye devlet okulları sisteminde kapsamlı ve ayrıntılı bir ihtiyaç analizi yaparak bir ulusal rapor oluşturmak; bu raporu Milli Eğitim Bakanlığı’na sunarak İngilizce eğitiminin iyileştirilmesine yönelik çalışmalara katkı sağlamaktır.

British Council ve TEPAV işbirliğinde yürütülen proje aşağıdaki bileşenlerden oluşmaktadır:

  • Öğretmen ve öğrencilere yönelik gözlemlere dayanan mevcut durum analizi çalışması;
  • İlköğretimde velilerin çocuklarının İngilizce eğitimine yönelik beklentilerini ve yaklaşımlarını inceleyen analiz çalışması;
  • Mevcut durumun iyileştirilmesi amacıyla Milli Eğitim Bakanlığı tarafından değerlendirilebilecek ihtiyaca yönelik müfredat ve öğretmen eğitimi gibi konuları da içeren önerilerin oluşturulması.

Proje kapsamında 13 ilde (Ankara, Antalya, Balıkesir, Diyarbakır, Erzurum, Gaziantep, İstanbul, İzmir, Kayseri, Malatya, Mardin, Samsun ve Trabzon) ilköğretim, ortaöğretim, lise ve meslek okullarına yapılan ziyaretlerde İngilizce dersleri gözlemlenecek; İngilizce öğretmenleri ile görüşülecek; 4+4+4 eğitim sisteminin her seviyesinde öğrenci ve velilere yönelik tasarlanan anketler 15 ilde (Yukarıdaki illere Yozgat ve Bursa da dahil olmak üzere) uygulanacak; 6 ilde (Ankara, Antalya, Gaziantep, İstanbul, İzmir ve Mardin) ise İngilizce öğretmenleri ile odak grup görüşmeler yapılacaktır.

TEPAV tarafından sunulacak hizmetler aşağıdaki gibi sıralanabilir:

  • Yaklaşık 9000 öğrenci ve 3000 veliye yönelik anketlerin tasarımı, uygulanması ve anket çıktılarının analiz edilmesi;
  • Odak grup toplantılarının gerçekleştirilmesi;
  • Tüm aktivitelere British Council tarafından sağlanan danışman ile birlikte iştirak edilmesi;
  • Sonuç raporunun hazırlanmasına katkı sağlanması ve basılması;
  • Raporun British Council ile birlikte Milli Eğitim Bakanlığı’na sunulması.