logo tobb logo tobbetu

Turkcell - Erzurum Çağrı Merkezi Ekonomik Etki Değerlendirme Çalışması

 

Tamamlanmış proje (Şubat 2011-Eylül 2011)

Finansman kaynağı: Turkcell

Söz konusu proje ile Erzurum’un rekabet gücünün, ilin içinde bulunduğu bölge ve benzer iller arasındaki yerinin tespit edilmesi, Erzurum’un sektörler bazında gelişme eksenlerinin belirlenmesi ve çağrı merkezlerinin farklı kesimler üzerinde yarattığı sosyal ve ekonomik etkiler aracılığıyla bölgesel kalkınmada oynadığı rolün ortaya çıkarılması amaçlanmıştır.

Çalışma üç aşamadan oluşmuştur. Bu aşamalardan ilki; mevcut veri ve bilgilerin derlenmesi aracılığıyla Erzurum’un sosyo-ekonomik açıdan durumunu ve bu durumun zaman içerisinde nasıl seyrettiğine ilişkin bir değerlendirmeyi içermektedir. Veri analizi aynı zamanda Erzurum’un içinde bulunduğu bölgedeki diğer iller ve benzer bölgelerle karşılaştırmasını, böylelikle Erzurum’un rekabet gücünün ortaya konmasını da içermektedir. Çalışmanın ikinci aşamasında dünyada çağrı merkezlerinin bir iş kolu olarak nasıl ortaya çıktığı ve bölgesel kalkınmada oynadıkları rol literatür taraması aracılığıyla incelenmiştir. Üçüncü aşamada ise; Turkcell Erzurum Çağrı Merkezi çalışanlarına, TEPAV proje ekibi tarafından hazırlanan ve çağrı merkezinin çalışanlarının özel yaşantılarında ve şehir hayatında ne gibi değişikliklere yol açtığını anlamaya yönelik olan anketler uygulanmış ve değerlendirilmiştir. Çağrı merkezinin etkilerini incelemek için ayrıca Erzurum’daki önemli kurum ve kuruluşların yetkilileriyle de derinlemesine mülakatlar gerçekleştirilmiş, böylelikle Merkez'in ildeki diğer kişiler tarafından nasıl algılandığı ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır.

Üç aşamada gerçekleştirilen bu çalışmalardan çıkan sonuçların bir sentezi olarak, Erzurum’un rekabet gücü, sektörel gelişme eksenleri ve bölgesel kalkınma ile rekabet gücünün geliştirilmesinde çağrı merkezlerinin oynamakta olduğu rol üzerine bir sonuç raporu hazırlanmıştır.

Proje kapsamında TEPAV’ın gerçekleştirdiği temel faaliyetler şu şekilde sıralanabilir:

  • Erzurum ile ilgili sosyo-ekonomik veri ve bilgilerin analizi;
  • Çağrı merkezi çalışanlarına yönelik bir anketin tasarımı, uygulaması ve analizi;
  • Erzurum’daki önemli kurum ve kuruluşlardaki yetkililerle gerçekleştirilen derinlemesine mülakatlar;
  • Turkcell Erzurum Çağrı Merkezi'nin ilin ekonomisinde yarattığı çarpan etkisinin hesaplanması.